اکنون وقت آن است که یاد بگیریم موتورهای جستجو مانند Google در واقع چگونه کار می کنند.


هنگامی که شما در Google (یا هر موتور جستجوی دیگر) چیزی را جستجو می کنید ، یک الگوریتم در زمان واقعی کار می کند تا آنچه را که موتور جستجو "بهترین" نتیجه می داند به شما ارائه دهد.


به طور خاص ، Google شاخص "صدها میلیارد" صفحه خود را اسکن می کند تا مجموعه ای از نتایج را پیدا کند که به بهترین وجه به جستجوی شما پاسخ دهد.


چگونه Google بهترین نتیجه را تعیین می کند؟


حتی اگر Google عملکرد داخلی الگوریتم خود را بر اساس حق ثبت اختراع و اظهارات Google ، عمومی نمی کند ، ما می دانیم که وب سایت ها و صفحات وب بر اساس:


ربط


اگر به دنبال "دستورالعمل های کوکی برش شکلات" هستید ، نمی خواهید صفحات وب مربوط به تایرهای کامیون را ببینید.


به همین دلیل Google قبل از هر چیز به دنبال صفحاتی می رود که با کلمه کلیدی شما ارتباط نزدیک دارند.


با این حال ، Google به سادگی "مرتبط ترین صفحات در بالا" را رتبه بندی نمی کند. به این دلیل که هزاران (یا حتی میلیون ها) صفحه مربوط به هر عبارت جستجو وجود دارد.


سئو سایت چگونه کار می کند


SEO با بهینه سازی سایت شما برای موتور جستجویی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید ، اعم از Google ، Bing ، Amazon یا YouTube کار می کند.


به طور خاص ، وظیفه شما این است که مطمئن شوید یک موتور جستجو سایت شما را به عنوان بهترین نتیجه کلی برای جستجوی شخص می بیند.


اینکه آنها چگونه "بهترین" نتیجه را تعیین می کنند بر اساس الگوریتمی است که اقتدار ، ارتباط با آن سeryال ، سرعت بارگذاری و موارد دیگر را در نظر می گیرد.


(به عنوان مثال ، Google بیش از 200 فاکتور رتبه بندی را در الگوریتم خود دارد.)


در بیشتر موارد ، وقتی افراد به "بهینه سازی موتور جستجو" فکر می کنند ، "Google SEO" را می اندیشند. به همین دلیل است که ما در این راهنما به بهینه سازی سایت شما برای Google خواهیم پرداخت.


نتایج جستجوی ارگانیک


نتایج جستجوی ارگانیک (که بعضاً به عنوان نتایج "طبیعی" نیز خوانده می شوند) نتایج طبیعی هستند که بر اساس شایستگی 100٪ رتبه بندی می شوند.


به عبارت دیگر ، هیچ راهی برای پرداخت گوگل یا سایر موتورهای جستجو برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک وجود ندارد.


موتورهای جستجو نتایج جستجوی ارگانیک را بر اساس صدها فاکتور مختلف رتبه بندی رتبه بندی می کنند. اما به طور کلی ، نتایج ارگانیک توسط Google به عنوان نسبی ترین ، قابل اعتمادترین و معتبرترین وب سایتها یا صفحات وب در این زمینه ارزیابی می شود.


بعداً جزئیات بیشتری در مورد نحوه کار الگوریتم های موتور جستجو دارم. اما در حال حاضر ، نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است:


هنگامی که ما در مورد "SEO" صحبت می کنیم ، در مورد رتبه بندی بالاتر وب سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک صحبت می کنیم.